bubbles.reismee.nl

de laatste reisdagen naar huis

Dinsdagmorgen als we wakker worden regent het pijpenstelen, Bij het afrekenen op de camping blijkt dat we ook de douchemuntjes apart moeten betalen, zo werd een nachtje op de verouderde camping in Como wel duur. Binnen een kwartier na vertrek stonden we aan de Zwitserse grens, We werden onmiddellijk doorverwezen naar een dame die wegenvignetten verkoopt, 40 euro betalen, vignet links op de voorruit en je mag Zwitserland inrijden. Vanaf de Italiaanse grens tot de Franse grens rijdt je voornamelijk door tunnels, de ene nog langer dan de andere, dus weinig van Zwitserland gezien.

We zijn naar een plaatsje ten zuiden van Straatsburg gegaan, het was er droog, maar koud.

De camping was goed bezocht, er stonden nog veel Duitse caravans. Ondanks het weer( 6 graden, miezerig) waren er nog toeristen in het stadje.

Vanmorgen, donderdag, zijn we richting nederland vertrokken, alweer in de regen.

Als we net op de autoweg rijden worden we er door Franse douaniers weer afgehaald en naar een parkeerplaats geleid. De heren doen douanecontrole vertellen ze. We vragen waarmee we ze van dienst kunnen zijn. Ze willen weten waar we vandaan komen en waar we heen gaan. We vertellen dat we de afgelopen 2 nachten in een dichtbijgelegen dorpje verbleven, daarvoor in italie, Griekenland en Turkije. Met dit voertuig door Turkije?, dat vonden de heren leuk en ze wensten ons goede thuisreis.

Tot Brussel gaat alles prima, behalve het weer; regen. De rondweg om Brussel levert door file een uur vertraging op en In de buurt van Hoogerheide staat ook file.

Tegen de avond zijn we na een heel mooie reis van 2 maanden heelhuids thuis aangekomen.

Voorlopig zijn we nog wel bezig met opruimen en klussen: de vernielde zijruit vervangen, er is een schroefje uit het trapje verdwenen, de luifel vertoont kuren en wil niet meer dicht, een afgebroken uitzetpootje van een dakluik en zo is er nog wel wat gebruiksschade.

Ria

Ik heb genoten van jullie verhalen en foto"s.

Groetjes Ria

Godelive

Nou. Jullie reis zit er weer op. Gelukkig weer heel huids thuis!!. Daarom gaan nu de klusweken weer aanbreken. Er is altijd wel iets om te repareren kunnen we van mee praten!!.

Groetjes van Godelive en Ben
Zullen we afspreken bel maar even!!.