bubbles.reismee.nl

Caceres

10 november 2014. De camping in Caceres wordt veel gebruikt voor een enkele overnachting op weg naar…………. De gemiddelde leeftijd van de doortrekkende kampeerders is boven de 70, wij zijn tieners volgens onze duitse achterbuurman van dit moment.

Zondag scheen een zonnetje en nu en dan wolken, de wind was guur en de temperatuur maximaal 12 graden. In de ochtend maar eens de was verzameld en gewassen in de campingwasmachine, helaas had de droger twee droogtijden nodig om de was droog te krijgen, een kostelijke zaak. Bij het verzamelen van onze was ging ik in de camper naast de bank zitten en kwam keihard met mijn achterwerk met de vloer in aanraking, Gelukkig zo te voelen niets gebroken, maar voorlopig is fietsen, bukken, zitten en lopen, met name traplopen een probleem. Toch zijn we in de namiddag per fiets naar het oude centrum van Caceres gegaan. Een heel oud centrum met grote oude gebouwen en kerken, de meesten goed onderhouden. Helaas waren alle gebouwen gesloten en konden we ook geen openingstijden vinden. Sommige gebouwen zijn nog in gebruik. We hebben geen toeristen gezien in de stad. Op een toch wel druk bezet terras koffie gedronken tussen de altijd etende spanjaarden. Om 13.00 was er een voetbalwedstrijd in het stadion naast de camping, veel supporters en lawaai, maar om vier uur in de middag was de rust weergekeerd.

Vandaag begon droog en zonnig, wel koud maar toch maar even naar de stad gefietst. Daar waren vandaag ook alle winkels open, dus maar gelijk wat voedsel ingeslagen. Bij terugkeer op de camping de fietsen weer op de camper bevestigd en de camper schoongemaakt. Bubbles een goede kambeurt gegeven en een pipetje “bescherming” tegen de gevaren van de woestijn toegediend. Schoon water bijgevuld en morgen gaan we naar Algeciras en hopen dan woensdag vroeg in de ochtend de oversteek te maken. Inmiddels regent het weer en de vooruitzichten zijn slecht.

christa

Een goede reis verder en hopelijk waar beter weer. Groetjes

Lambert

zorgen voor meer spek op het zit vlak dan komt het niet zo hard aan.

Poek

Wij hebben genoten van een zon overgoten weekend, op het internet caceres opgezocht, wat een mooie stad , en nu op naar de warmte

Ton

Ja ja tieners, ik zou denken dat oom alzheimer op bezoek is.
Beterschap en n goede droge voort zetting.

Joke Nelen

Jammer dat het zo slecht is ,hier is het lekker weer en wij hebben fijn gewandeld in de zon ,groetjes van heel de wandelclub ,en tot ziens.