bubbles.reismee.nl

Op zoek naar de zon in Spanje

1 maart 2017.

Terwijl veel mensen nog druk zijn met Carnaval zijn we dinsdagochtend 28 februari weer op reis gegaan. Het was even droog tussen 8 en 9 uur, lang genoeg om droog te vertrekken richting Spanje.

Veel regen en wind tot Orleans, daarna droog en een beetje zon.

Om half zes waren we op een parkeerplaats in de buurt van Poitiers: Bubbles een rondje wandelen, wij een biertje en daarna eten in het wegrestaurant.

Tegen achten arriveerden wij op de parkeerplaats van Futuroscoop. Vorig jaar waren er geen mede overnachters op dezelfde datum, maar nu stonden er wel 40 andere campers; een deel van Frankrijk heeft schoolvakantie en Futuroscoop is open en dat was dus duidelijk merkbaar.

De verwarming moest aan, maar we hadden niet genoeg electra. Blijkbaar had de koelkast onder het rijden de huishoud accu’s leeg getrokken. Af en toe startten we de motor zodat we genoeg stroom hadden om de verwarming even te laten draaien, want het was anders wat koud in de camper.

Vanmorgen voor achten al weer vertrokken van onze overnachtingsplek, vertrek na acht uur kost 7 euro extra, dus dan maar een half uurtje eerder rijden. Het begon ook te flink te regenen en heeft het tot bijna in Bordeaux flink geregend. Onderweg wilden de ruitenwissers niet meer stoppen met wissen, oorzaak ws vocht.

Langs de weg naar het zuiden beginnen hier en daar bomen bladeren te krijgen en te bloeien, roze en witte bloesem, ook veel geel bloeiende struiken gezien.

Heel de middag heeft de zon geschenen, de temperatuur is duidelijk aangenamer dan in Nederland.

De camping net ten zuiden van Bordeaux waar we nu overnachten is klein, wel staat de camping bijna helemaal vol voor de nacht, meest mensen op doorreis, maar ook enkele vaste gasten en mensen die in de buurt werken.

Inmiddels het electrasysteem nagekeken, zullen morgen wel zien of de accu’s deze keer niet leeggetrokken worden tijdens de rit door de pyrenee-en en ook de ruitenwissers werken weer naar behoren.

Nellie

Goede reis.

Godelive

Goeie reis!!

Wim

Bedankt, het wordt zachtjes aan tijd denk ik voor een jongere camper!!

Thieu.

Wim je moet ook wat te doen hebben aan je hobby. We merken dat alle camper bezitters onafhankelijk van de leeftijd van de camper altijd wel wat hebben met dat ding.

Godelive

Ja dat is idd waar dat wat de leeftijd ook is. Heb iemand gesproken die een nieuwe Hymer had gekocht en dat er ook van alles aan makeerde .