bubbles.reismee.nl

cirali/olimpos

Het was vannacht extreem warm, dus slecht geslapen. Vanmorgen om 8 uur viel in heel de regio de elektriciteit uit, erg vervelend want dan werkt ook de waterpomp van de camping niet. We hebben voor de tentkampeerders water gekookt voor hun thee en koffie. De backpackende russen op de camping zijn per vliegtuig naar Antalya gekomen en lopen nu het Lycische wandelpad, een erg mooie route langs deze kust met veel ruines en opgravingen. Er is tevens een camper uit Istanboel gearriveerd met 8 inzittenden, inclusief oma. Ze hebben een grote tent erbij en iedereen kan slapen.

De gemeente kwam voorbij en bespoot alle struiken en bomen langs de weg met een insecticide, zou zijn om ochtendmuggen te verdelgen. We hebben in elk geval geen hinder van muggen, wel van steekvliegen, een paar wespen en iets wat lijkt op een wesp; het is oranjebruin,behaard, met een grote gele band op het achterlijf. Ook kwam vanochtend de schildpad weer voorbij.

De bakker kwam vanochtend brood voor de camping brengen in een grote vrachtwagen, dus ook een brood gekocht, dan hoeven we niet naar het supermarktje verderop.

Intussen stuurde de ambassade een sms dat er iets veranderd was betreffende het reisadvies en de veiligheidsrisico’s. Het betrof het gebied tegen de Syrische grens, voor ons niet van toepassing.

Overal in Turkije staan langs de weg eilanden met vuilcontainers, zo ook hier en elke morgen komt de vuilniswagen om die te legen.

Alle jonge aanplant van de gemeente of langs wegen krijgt regelmatig water, niet met een sproei installatie, maar middels een grote tankwagen en een paar gemeentewerkers die met een slang alle planten en boompjes water geven.

De camping eigenaren nemen elke ochtend een zeebad. De vrouwen in een speciale zwemoverall, helemaal ingepakt dus. Wel hebben we al een stuk of vier verschillende kleuren zwemoverall gezien.

En toen ontsnapte bubbles, ze lag niet aan de lijn en alles was rustig; ze zag een kip en vloog erachteraan. Ze volgde de kip met grote snelheid tot bij het kippenhok, helemaal achteraan op de camping. Het campingjongetje was niet blij en zei dat bubbles beter aan de lijn vast moest, ach bubbles zijn lolletje weer gehad.

Op het strand hebben we tot nog toe geen campers zien staan om te overnachten, wel staan er nu 2 turkse campers onder een boom aan de overzijde van de camping.

Op de camping wordt het drukker, een paar tentjes, die door de beheerder erg dicht tegen elkaar

gezet worden. De beheerder helpt zelf mee om de tentjes op te zetten en elk tentje krijgt een tafeltje en stoelen te leen.

Een volkswagen caddy is eerst helemaal leeggeladen om erin te kunnen slapen, de eigenaren zitten nu bij een eigen tafeltje, terwijl de campingtafel vol staat met de spullen die uit de auto kwamen, o.a. 70 liter water in grote flessen.

Vanavond een afscheidsbiertje met de Oost-duitsers gedronken, zij gaan weer naar huis, wij gaan weer wat meer naar het westen, de bedoeling is een bijzondere kloof te bezoeken.