bubbles.reismee.nl

bijna gereed voor vertrek richting Turkije

De voorbereidingen voor een camper rondreis Turkije, via Oost Europa/Balkan zijn al enkele maanden bezig.

We willen eerst enkele dagen naar Boedapest, daarna via Servie en Bulgarije naar het binnenland van Turkije.

De terugreis willen we doen via Griekenland en van daaruit per boot naar Ancona in Italie.

We hebben een route uitgestippeld, doelen om te bezoeken en overnachtingsplaatsen opgezocht, dit alles als leidraad. De route kan indien nodig elk moment aangepast worden. Alleen de Ferry naar Italie ligt vast.

Reisgidsen Turkije gelezen, alle relevante info aangaande verkeersregels, tol, betaalmiddelen en douaneformaliteiten verzameld van de landen die we onderweg passeren.

Ferrytickets Griekenland-Ancona was het eerste wat we moesten doen. We willen “camping-on-board” voor de overtocht. Dat betekent dat je tijdens de overtocht van ong. 17 uur gewoon in je camper mag slapen en verblijven, belangrijk voor Bubbles.

Dit soort ferryplaatsen is per overtocht beperkt aanwezig, vandaar de vroege boeking in februari.

Paspoorten en inentingen en verzekeringen zijn in orde, de camper is voor APK en een beurt geweest.

Ook voor Bubbles moest het een en ander aan inentingen en documenten geregeld worden. Door onze eerdere reizen waren papieren en inentingen voor Bubbles in orde, extra was een gezondheidsverklaring en dan alles laten legaliseren bij de voedsel en warenautoriteit. Echter…….. tijdens de laatste controle bij de dierenarts bleek de identificatiechip van Bubbles inactief cq. niet meer aanwezig. Zonder identificatiechip bestaat het dier niet en worden alle documenten van Bubbles waardeloos. Ergo: het hondje kan zich alleen nog in Nederland bewegen en is van niemand???!!!. Paniek dus, want om met een nieuwe chip weer geldige documenten te krijgen is een procedure van ong. 5 maanden nodig. Ook de dierenarts schoot in de stress en is naar allerhande overheidsinstanties gaan bellen. Na veel gedoe en veel bellen door de dierenarts was er toch een oplossing: Bubbles heeft inmiddels een nieuwe chip, het registratienummer is naast het oude geplakt en alles is verzegeld aangebracht met de nodige handtekeningen.

Inmiddels hebben we onze spulletjes ingepakt.

De bedoeling is om op 15 augustus te vertrekken voor dit avontuur. Er wordt voor het weekend veel regen voorspeld voor Duitsland, Oostenrijk en Hongarije. Wel gaat de temperatuur naar normalere waarden en dat is ook prettig, want de camper heeft geen airco.

Ton

ook micro electronica faalt wel s, al denken veel mensen dat die onfeilbaar is.
fijne reis

Wim

Goede en een prettige en veilige reis en tot ziens.

Nellie en Bert

Wij wensen jullie een heel goede reis en na enkele maanden weer veilig thuis aan te treffen.