bubbles.reismee.nl

bijna thuis

In Conil was het mooi zonnig weer, niet warm, maar wel droog. We hebben het strand bezocht, maar dat was leeg op een paar wandelaars na, alle terasjes en cafe’s in de buurt waren gesloten. Op de camping is een leuk restaurant waar je voor weinig geld een leuke maaltijd kunt genieten, dat hebben we op donderdag ook gedaan. Op vrijdag zijn we naar de locale markt gefietst. Een hele grote kledingmarkt.wel vonden we er een regenjasje voor Bubbles. De weersvooruitzichten zijn slecht: heel het weekend regen. We besluiten dan maar op zaterdag naar Salamanca te rijden. Van een man op de camping krijgen we een adres van een camping dichtbij Salamanca die in dit seizoen open is. Onderweg naar Salamanca hebben we af en toe een bui, maar geen problemen op de weg. De camping bij Salamanca is snel gevonden, ligt n.l erg dicht bij de autoweg. Een mooie kleine doortrek camping, alle voorzieningen aanwezig, zelfs verwarming in het sanitairgebouw. Er hoort een klein restaurant bij waar je een eenvoudige maaltijd kunt eten. Tijdens het eten zijn er ook nog 4 fransen, zij huren een kamer bij de camping voor die nacht. Dan op zondag verder naar Urrugne in Frankrijk. Op zondag is er weinig verkeer op de weg en ook die reis gaat voorspoedig. In Urrugne zijn nog zo’n twintig andere reizigers aanwezig. Als we op de plek staan gaat het regenen, flink regenen en laat in de avond ontdekken we een lek. Gestaag gedruppel net naast ons bed. Waarschijnlijk een naad in het dak die lekt, we zetten er maar een pannetje onder en gaan naar bed. Vanochtend is de regen gestopt en schijnt de zon. Het sanitairgebouw met vloerverwarming dat op de heenreis geen warm water had, heeft nu heerlijk warme douches. We zijn per fiets naar de kust gegaan, een flinke rit daar de weg nogal bergop gaat.

De kust is erg rotsachtig, geen stranden, maar als we naar het dorp fietsen is daar toch een strand en aan de overkant van de baai ligt St. Jean du Luz met een groot zandstrand. De plek waar wij fietsen heeft een haven en een oud fort, het fort is echter niet toegankelijk. Op de weg terug komen we bij een Lidl en we stoppen om ons avondmaal en wat hapjes voor de kerst te kopen. Op de camping zijn de meeste campers en caravans vanmorgen weer vertrokken, maar tegen de avond staan er toch weer 20 kampeermiddelen voor een overnachting, vooral engelsen. De meesten zijn op weg naar het zuiden en wat opvalt: hou ouder de kampeerder, des te groter zijn kampeermiddel. Morgen verder noordwaarts, naar een slaapplek tussen Orleans en Parijs.

Woensdag 17 dec. denken we weer thuis tekomen na een reis die ernstig gehinderd werd door de enorme regen overlast in Marokko, maar die ons ook de veerkracht van de bevolking in de getroffen gebieden liet zien.

nellie

Zij jullie weer terug e n moge jullie vannacht in het eigen bed?
overmorgen komt Lian en Menno terug. Groetjes