bubbles.reismee.nl

Naar het noorden

Vanuit de parkeerplaats in Marrakech zijn we naar een camping 15 km ten zuiden van Marrakech gegaan. Het is een erg mooi aangelegde camping met prima sanitair. We hebben de was nog maar eens gedaan, camper schoongemaakt en genoten van het heerlijke weer. De laatste dag hebben we een heerlijk restaurant ontdekt. In Marokko hebben bijna alle tankstations een restaurant, maar dit restaurant zat op zondagmiddag tjokvol, een reden om daar toch eens te gaan kijken. Het bleek een mooi, modern restaurant met een geweldig mooie binnentuin en heerlijk eten, zowel europeesch als Marokkaans.

Vanmorgen om 7 uur zijn we vertrokken naar Martil in het noorden. Een rit van 650 km, voornamelijk over de autoweg. Alleen bij Casablanca en Rabat is de weg druk. Dit jaar zijn er weinig mensen die de autoweg oversteken. Er worden wel overal loopbruggen over de autoweg gebouwd. Wel staan er hier en daar mensen te liften, of te wachten op……

Overal wordt op het land gewerkt en alles ziet bijzonder groen. De ingezaaide velden zijn duidelijk herkenbaar. De vele regen heeft ook een positief effect. Hier en daar staan nog plassen en niet alle rivieren zijn weer helemaal binnen hun oevers.

De reis verliep soepel en we waren op tijd op de camping in Martil om nog een strandwandeling te maken. De camping ligt 200 meter van de boulevard. Morgenvroeg nog 30 km Ceuta, de onvoorspelbare grensformaliteiten doorlopen en dan de ferry naar het vasteland van Spanje.

Nellie

Het klinkt allemaal goed. Goede reis .gr. Nellie

Christiaan

Leuk verhaal, is het mogelijk om het verhaal te delen op http://marrakechvakantie.nl ?