bubbles.reismee.nl

Marrakech

We hebben de afgelopen dagen genoten van heerlijk warm en zonnig weer in Agadir. De camper schoon gemaakt, de was gedaan en met de bus naar de markt in een dorp 15 km verderop geweest. Het strand in Agadir is weer bijna schoon net als de wegen. We hadden in Agadir een bijzondere franse buurvrouw. Elke morgen rond tienen kwam ze met een kus goede morgen wensen.

Na een paar heerlijk zonnige en warme dagen in Agadir zijn we vanmorgen verhuisd naar Marrakech. Uiteraard eerst nog uitgebreid afscheid genomen van onze franse buurvrouw.

De plek waarop we stonden was gistermiddag al gereserveerd door onze overburen. Zij hadden vrienden die daar wilden komen staan. Later die middag verschenen er nog meer liefhebbers voor die plek. Vanmorgen toen we wegreden gingen de overburen onmiddellijk de plek die we verlieten bewaken, zodat er niemand anders dan hun vrienden konden gaan staan.

Toen we de poort van de camping wilden uitrijden werden we niet doorgelaten door de nachtwaker. Op ons betalingsbewijs stond als datum de 4e, het was nu de vijfde dus we zouden moeten bijbetalen. Dus wachten op de man van de receptie. De nachtwaker uitgelegd dat 7 nachten 700 dirham kost en dat ik dus alles betaald had, dat de man in de receptie dus had zitten slapen toen hij de datum invulde. Na wat gedoe en heen en weer gebel van de nachtwaker mochten we toch vertrekken.

De autoweg naar Marrakech was niet druk en rond de middag waren we in het centrum van Marrakech. Bij het binnenrijden van Marrakech bestaat de weg uit 6 banen, ze hebben er 2 jaar over gedaan om die zes banen aan te leggen en we hebben ons steeds afgevraagd waarom er 2 extra banen in de midden kwamen, nu blijkt dat deze banen bedoeld zijn voor de bus. Echter weinig bussen te zien, wel fietsers, ezels, voetgangers en een vrachtwagen. Onderweg waren de mensen hard aan het werk op hun akkers, er werd geploegd en gezaaid. Hier en daar stond nog wel een olas water, maar verder was er niets meer te zien van de overmatige regenval van vorige week. We staan nu voor 1 nacht op een bewaakte parkeerplaats in het centrum van Marrakech, morgen gaan we weer naar een camping, lekker makkelijk de parkeerplaats, 500 meter van de centrale plein. Er staan nog 2 andere campers, een italiaan en een fransman. Meestal wonen er ooievaars op bepaalde gebouwen in de stad, maar deze keer hebben we maar 2 ooievaars kunnen ontdekken. Het was vanavond druk in de stad, er is een internationaal filmfestival gaande en elke avond wordt op een groot scherm een film uitgezonden. De kijkers waren vooral Marokkanen.

tamara

Groetjes daar!