bubbles.reismee.nl

Op weg met pech

Op 4 november 2014om 07.30 was het zover, we zijn vertrokken.Antwerpen: een beetje vertraging, bij Gent file door een ongeluk en daarna tot Parijs geen probleem op de weg.Rond Parijs valt de drukte eigenlijk ook wel mee. Als we weer eens stilstaan op de weg rond Parijs lijkt opeens het motorgeluid van de camper te veranderen. We horen het allebei, meer geluid. Wat nu weer. Op de eerste grote parkeerplaats na Parijs blijkt de uitlaat bij de motor te zijn afgebroken. Het restaurant bij de parkeerplaats heeft Wifi, dus zoeken we wat garages op die ons mogelijk van een nieuw stuk uitlaat kunnen voorzien. De camper is gebouwd op fiat 230, de meeste bedrijfswagentjes van Fiat eveneens. Iveco is ook Fiat, dus een servicepunt van Iveco vinden we ook prima. We vinden het adres van een bedrijf in Orleans, daar aangekomen blijkt het een bedrijf dat Renault trucks verkoopt en onderhoudt. Verder naar een adres in Tours, het bedrijf verkoopt en verleent service aan Iveco bedrijfswagens. Het bedrijf is makkelijk te vinden. Helaas weten we het franse woord voor uitlaat niet, dus de jongen aan de receptie komt mee naar buiten en dan is het probleem al snel duidelijk. Maar de uitlaat kan niet vandaag vervangen worden, misschien morgen, maar waarschijnlijk overmorgen. Hoe komt dat? Iveco is bijna hetzelfde als fiat, maar toch net iets anders legt hij ons uit. Daar gaan we niet op wachten, de enige camping in de buurt van Tours die in dit seizoen open is, is wel mooi gelegen met een vriendelijke beheerder, maar ligt ver buiten de bebouwde kom. De jongen van de receptie zoekt wel voor ons een adres in Poitiers, dat is n.l onze eerste overnachtingsplek. Net voor de afrit naar Futuroscope dineren we in een hagelnieuw wegrestaurant. We zijn de enige gasten. We vragen de jongen in het restaurant naar meer gegevens over het fiatservicepunt in Poitiers. Alle personeel wordt er bij gehaald, uiteindelijk geeft hij ons een ander adres omdat het servicepunt in een erg smalle straat midden in de stad ligt en voor ons met de camper niet bereikbaar zal zijn .We overnachten op de parkeerplaats van Futuroscope en hebben geen internet. Dan maar mijn broer gebeld. Hij heeft op internet nog wat adressen gezocht en kwam bij hetzelfde adres in Poitiers uit als de garage in Tours had gedaan. Daar gaan we dan morgenochtend maar eens kijken. Overigens is de toegang tot de parkeerplaats in Futuroscope deze keer gatis en staan we met vier campers. Vorig jaar moest je betalen en stonden er bijna 50 campers. Het was toen wel herfstvakantie.

Woensdag 5 november, Poitiers

Na een goede nachtrust stonden we om 09.00 uur bij de Fiat garage in Poitiers. Een erg grote garage in een nieuw gebouw dicht bij het vliegveld en prima bereikbaar voor welk vervoermiddel dan ook. Uiteraard sprak de man aan de receptie alleen Frans. Inmiddels weten we het franse woord voor uitlaat. We worden onmiddellijk geholpen, wel moet ik een handtekening zetten onder een formulier dat opdracht geeft een diagnose te stellen. Binnen een half uur komt de offerte. Prima, repareren maar. Zo snel gaat dat ook weer niet, de onderdelen moeten besteld worden en de reparatie kan pas vrijdagmorgen om 10.00 uitgevoerd worden. Een tegenvaller, maar we wisten al van eerdere ervaringen dat franse garages nagenoeg niets op voorraad hebben.

Wel wordt ons verzocht de onderdelen vooraf te betalen. Dat hebben we gedaan en toen op zoek naar een camping. We mochten wel bij het garagebedrijf blijven staan, kregen dan ook elektriciteit en water, maar 2 volle dagen op een bedrijfsparkeerplaats leek ons niks. Na eerst boodschappen te hebben gedaan in een mega supermarkt(we moeten ook eten), zijn we beland op een camping dichtbij futuroscope, Poitiers. Een mooie camping, maar alle voorzieningen zijn gesloten.

Tegen de avond komen er meer campers en caravans om te overnachten, iedereen op weg naar warmere oorden.

Poek

Jammer van de pech, hebben jullie nog last van het slechte weer? Hier is het steenkoud op de fiets, handschoenen en muts weer op, groetjes van henk en christa,
Geniet er maar van, poek

Lambert

waarom zou je het vandaag doen als het morgen ook kan.

Ton

Hier is van n voertuig ouder dan 3 jaar ook voorraad maar voor 16.00u besteld morgen om 9.00u in huis.

Nellie

Dit is gee goed begin van de mooie reis maar je hrbt het niet altijd in de hand. Dan maar holen dat het morgen gerepareerd kan worden endat jullie de reis kunnen hervatten. We horen wel. Succes

Ben & Godelive van Dommelen

Altijd vervelend om kapotte spullen te hebben tijdens vakantie. Gelukkig kunnen ze jullie weer op weg helpen, dus bekijk het maar van de positieve kant. Geniet ondertussen maar van de omgeving, het niets moeten etc. Succes verder en we kijken uit naar de komende reisverslagen. Oudoe.