bubbles.reismee.nl

Spanje voorjaar 2018: Ten zuiden van Mazarron

Maandag een deels zonnige dag, we zijn naar het naastgelegen Puerto Mazarron gefietst. Dat dorp heeft een levendig centrum met veel winkels.

Op maandagavond horen we van een vriendin in Nederland dat er in Bolnuevo mooie door erosie ontstane rotsformaties zijn; vreemd dat we er niets over gehoord hebben, ook de camping heeft nergens info hangen over deze bezienswaardigheid terwijl de rotsformaties minder dan 1 km van de camping liggen.

Op dinsdagmorgen zijn we vertrokken van de camping in Bolnuevo en eerst naar de door erosie gevormde rotsformaties gegaan. Heel mooie figuren zijn daar ontstaan in het steen.

Na een half uurtje hadden we het wel gezien en zijn we door een natuurpark verder naar het zuiden gereden. In het tot natuurpark verklaarde berggebied woont nagenoeg niemand, wel liggen er verlaten en vervallen huizen. Net na de middag kwamen we aan in Mojacar Playa. Veel mensen op het strand en druk op straat. Het is inmiddels ook zonnig en ruim 25 graden.

Op de camping vinden we snel een plek, er staan weinig kampeerders, de camping is niet zo in trek vanwege zijn soberheid, wij waren hier eerder en vinden het een prettige plek.

5 minuten na ons arriveert een Spaans camperbusje dat kiest voor de plek naast ons. Het blijken Nederlanders in een Spaanse huurcamper.

De middag genoten van de zon die eindelijk zorgde voor een aangename temperatuur.

Van de nog steeds aanwezige wind merk je hier weinig door de hoge bomen.

De woensdag maar ingevuld als wasdag, de zon scheen, aangename temperatuur en wind.

In Spanje zijn witte donderdag en goede vrijdag belangrijk, veel winkels zijn beide dagen of een van beide dagen gesloten. Veel mensen zijn vrij, veel jeugd en kinderen op straat en op het strand.

Op witte donderdag werd het plotseling een stuk drukker op de camping: Spanjaarden met kleine kinderen en soms met tieners. Mocht iedereen eerder zelf een plek kiezen, vandaag kregen nieuwe gasten een plek toegewezen door de baas.

Aan het strand was het heel de dag druk en ook restaurantjes werden goed bezocht. Een bar schuin tegenover de camping had woensdagavond al luide muziek en was ook vanavond druk bezocht.

Goede vrijdag idem als witte donderdag: nog meer Spaanse kampeerders met jonge kinderen, gesloten winkels en drukte op straat. Een zonnige dag met een harde koude wind.

Wim

Inderdaad zijn de rotsen mooi gevormd door weer en wind.
Goede reis verder.

Godelive

Genieten jullie nog maar lekker even van dat zonnetje
😃 Het is hier nog lang geen 25 graden. En nog fijne paasdagen Groetjes Godelive
🐰🐰🐣🐓🐔