bubbles.reismee.nl

marokko 2017: Op weg naar huis

Vrijdag 8 december: Inderdaad vroeg vanmorgen, om half acht reden wij de camping in Martil af. Het is nog erg rustig op de weg en omdat het vrijdag is(de moslims hebben een biddag), is het ook rustig bij de grens. Net na achten rijden we de hekken binnen. Een paar auto’s voor ons, geen ongevraagde helpers vandaag. Paspoorten stempelen, camper uitklaren, een zwaaiend handje van de douaniers en we rijden zigzaggend tussen de afzettingen door naar de Spanjaarden. De Spanjaarden denken dat we door een te kleine opening gaan rijden, maar we blijven voor het hek staan. Uiteindelijk doet een spanjaard het hek verder open, weer paspoortcontrole en een Spaanse douanier die geagiteerd zwaait dat we snel Spanje in moeten rijden. Om half tien(bij het passeren van de grens wordt het gelijk een uur later) rijden we op de kustweg in Ceuta. Een supersnelle grenspassage deze keer en dus ruim op tijd voor de boot van elf uur. We pauzeren even in de zon op een parkeerplaats aan het water en dan naar de boot. Die vertrekt 1 minuut te vroeg, het water is kalm en om 12.00 rijden we over het haventerrein van Algeciras.

Onderweg naar Sevilla geluncht en eenmaal op de camping nog even genoten van de zon.

Het is verrassend druk op de camping, voornamelijk spanjaarden.

Op zaterdag is het heel de dag zwaar bewolkt. Veel Spanjaarden verlaten al vroeg de camping. Na een langzame start doen we boodschappen per fiets want al ons eten was op. De rest van de dag gewoon een rustdag. De afgelopen 3 dagen hebben we 900 km. gereden, en nog heel wat kilometers te gaan voor we thuis zijn.

Wim

Goede reis verder naar het koude Nederland!

Godelive

In een wip en een zucht waren we langs de douane Hahaha ? ?