bubbles.reismee.nl

Tsjechie, Wenen en Slovenie

We zijn Dinsdag 16 augustus 2016 vertrokken voor een rondreis waarbij we Praag, Wenen en meerdere plaatsen in Slovenie willen bezoeken.

De start was moeizaam. Op zondag heb ik uren gezocht naar sieraden die ik enkele maanden geleden ergens in huis verstopt had; niet op de gebruikelijke verstopplaats, maar 2 dagen lang onvindbaar.

Op maandagmiddag verloor ik alle bankpasjes en andere pasjes op 10 meter tussen de winkel  en mijn auto. Bij thuiskomst miste ik de pasjes en binnen 10 minuten was ik terug op de plaats waar ik de pasjes verloren moest hebben, maar er was niks te vinden; In de winkels in de buurt gevraagd of er een mapje pasjes was afgegeven, maar zonder resultaat.

Naar huis en de bij de pasjes behorende rekeningen geblokkeerd. Tegen de avond bezorgde een man op een motor het merendeel van de pasjes bij ons huis. Het mapje met pasjes was verscheurd met verkreukelde pasjes gevonden naast de openbare weg, honderden meters verwijderd van de plaats waar de pasjes waren verloren.

Niet alles pasjes waren teruggevonden, maar de belangrijkste pasjes en mijn rijbewijs waren wel terug.

Op dinsdag de teruggevonden bankpasjes laten deblokkeren en de reis kon beginnen.

We zijn naar Luxemburg gereden om Tamara te verrassen. Tamara, Raimond en baby Robyn verblijven daar op een camping. Het verrassingsbezoek was gezellig, maar aan het eind van de dag bleek dat onze mobiele telefoon geen signaal meer ontving. De telefoon kon geen chip meer vinden en ook in een andere telefoon werd de chip niet herkend.

Bellen met KPN; Mevrouw u mag een nieuwe simkaart halen bij onze dichtstbijzijnde winkel. Vraag ik: waar is die winkel dan? ; zegt de dame: in Drachten. Mevrouw ik bel vanuit Luxemburg, Drachten is geen optie. Zegt de dame, oh, maar we zijn een nederlands bedrijf, we hebben geen vestiging in het buitenland. We sturen een nieuwe simkaart. Nee, we sturen alleen naar uw huisadres, niet naar een adres in het buitenland ivm privacy.

Dus nu op reis zonder mobiele bereikbaarheid. Dat kan blijkbaar ook in 2016.

Vanuit Luxemburg zijn we naar een kleine camping in Schillingsfurst (duitsland) gereden om te overnachten. De camping ligt aan de “Romantische Strasse”.  Op dit kleine rustige campingkje kampeert ook een zuid-Koreaan met zijn vrouw. Hij maakt per huurauto en tent een reis door europa. Hij vindt Europa geweldig, en kent Nederland door Guus Hiddink, die een echte held is  in Zuid-Korea.

Wim

Het is te hopen dat het vanaf nu beter gaat, anders toch volgende week maandag maar gewoon komen lopen!! Gr. Annie en Wim.