bubbles.reismee.nl

op weg naar boedapest

De weersvooruitzichten in Duitsland/Oostenrijk en Hongarije waren voor het weekend en de eerste dagen erna erg slecht; er werd erg veel regen voorspeld en dus zijn we op zondag vertrokken in plaats van zaterdag. Vertrokken met droog en zonnig weer, vanaf Aken regen.

We zijn terecht gekomen op een camping 50 km ten zuiden van Bonn. Een kleine camping met een vriendelijke beheerder en prima werkend en schoon sanitair en een lekker restaurant. Alles gedateerd, maar ook dat heeft zijn charmes. Camperplaatsen waren verhard, daarna een laagje zand zodat er gras op kon groeien vertelde de beheerder.

Op Maandag weer met droog weer vertrokken, Via Ludwigshafen naar Heilbronn en verder naar een camping 30 km ten zuiden van Neurenberg. Druk op de weg, maar we konden goed doorrijden. We zijn met droog weer vertrokken, maar vanaf 13.00 weer regen tot in de avond.

De camping ten zuiden van Neurenberg had een groot veld voor passanten, een schitterend sanitairgebouw en heel veel regeltjes. Een van de regeltjes was middagrust op de camping van 13.00 tot 15.00. Van Internet had de eigenaresse nog nooit gehoord. Douchen was niet inbegrepen in de prijs, 50 cent in een automaat voor 4 minuten. Het water was heerlijk warm en als toegift kwam er een 1 euro muntstuk uit het muntenkastje in de douche. Het campingrestaurant serveerde voor een aantrekkelijke prijs een lekkere schnitzel en Pizza.

Op dinsdag ochtend weer vroeg vertrokken richting Wennen, deze keer bleef het heel de dag droog, veel verkeer op de weg, maar voor ons geen files gelukkig. Ook de camping in het zuiden van Wenen hebben we gemakkelijk gevonden. Op weg naar de camping passeerden wij slot Schonbrun, een druk bezochte attractie in Wenen.. De camping is een echte stadscamping, veel nationaliteiten, kleine plaatsen, erg slecht schoongemaakt sanitair, uiteraard geen restaurant en te duur voor het gebodene. Op deze camping konden we wel weer met pinpas betalen, de campings in Duitsland moesten met cashgeld betaald worden. Onze buurman is een duitser, woonachtig in Zuid-Afrika, getrouwd met een zwarte zuid-afrikaanse en voor de zomer op tour door europa. Een andere buurman is een Turk uit Istanboel, met een camper op duits kenteken op weg naar Duitsland, Hij spreekt geen woord duits, maar wel perfekt Engels. Hij heeft wat goede tips gegeven voor onze reis naar Turkije en uiteindelijk kregen we een bakje zelfgekweekte pruimen. Er staan opvallend veel Italianen op deze camping. Wenen zelf bezoeken wij deze keer niet, morgen gaan we verder naar Boedapest.

Henk en Marlies

Fijn dat we weer van jullie reisverhalen kunnen genieten. Goede reis en veel plezier.

nellie

Ha vaka tiegangers. Nullie zijn al goed op weg. Geniet van alle mooie steden en jullie reis.

Coby de kock

Het weer is hier ,,jammer voor jullie ,,hier in die tijd wel mooi geweest hopend voor jullie bij vervolg wel mooi weergoden reis verder