bubbles.reismee.nl

Sevilla etc.

Op donderdag ochtend zijn we vanuit Granada naar Sevilla gereden. De grote weg vanuit de camping naar de stad was afgesloten ivm wegwerkzaamheden, maar een omleiding stond aangegeven met bordjes. Dus volgden wij de door bordjes aangegeven route. Die route leidde ons door smalle straatjes waarin ook nog auto’s geparkeerd stonden, op zeker moment versmalde het al smalle straatje omdat er aan weerskanten een huis tot aan het weggetje staat. We hieden de adem in en het lukte om zonder iets te raken tussen de huizen door te rijden. Daarna volgde een even smalle veldweg. Gelukkig was het weggetje eenrichtingsverkeer. Na een paar km bereikten we gelukkig een gewone 2 baansweg. Onderweg zagen we velden met olijfbomen, olijfbomen zover je kunt kijken.

In de buurt van Sevilla is de camping snel gevonden, we overnachtten er 2 jaar geleden ook al eens.

Ook op deze camping diverse nationaliteiten. De meesten net als wij op doorreis.

We zijn op vrijdag met de bus naar Sevilla centrum gegaan. Bij de bushalte in de buurt van de camping stond een man met toeristische info, een stadsplattegrond en hij verkocht kaartjes voor een stadsrondrit in de toeristische bus. Wij hebben kaartjes gekocht en hebben een deel van Sevilla vanuit de open bus gezien, inbegrepen bij de rit was een audiotoelichting in het Nederlands, bij elk monument dat we passeerden werd de geschiedenis en betekenis verteld. Daarna lopend door de stad. De kathedraal hadden we 2 jaar geleden al bezocht, dus daar zijn we alleen omheen gelopen. Overal op straat stonden straatmuzikanten of mensen die acts opvoerden. Sevilla heeft erg veel mooie grote oude huizen, in de oude stad staan veel van die oude panden leeg en zijn duidelijk toe aan een opknapbeurt. Sevilla heeft een enorm mooi overheidsgebouw in een groot park aan de Plaza Espagna. Het gebouw is in gebruik, maar het park en het plein ervoor zijn vrij toegankelijk. Terug op de camping krijgen we een buurvrouw, een duitse oude dame in een camperbusje, ze trekt al vijf maanden door spanje en is nu op weg naar Guernsey en Jersey. Ze laat dan haar camperbusje in Frankrijk staan en gaat met de fiets op de ferry naar de eilanden. Bij de andere buren is een kastje in de caravan losgekomen van de wand. Die hebben nog wat kluswerk alvorens verder te reizen naar Portugal.

Ook ontmoeten wij 2 nederlandse dames, zij zijn vanuit Portugal per fiets op weg naar Nederland, ze hebben er een paar maanden voor uitgetrokken.

Inmiddels zijn we aangekomen in Salamanca, vanmorgen afscheid genomen van de duitse dame die op weg ging naar Portugal. Onderweg zien we ooievaars, ze wonen in nesten op de hoogspanningsmasten. Op de camping in Salamanca staan maar 5 andere gasten, op de watertoeren naast de camping zitten 2 ooievaars te klepperen. Morgen verder noordwaarts, op weg naar huis.

Godelive

Hoi , de vakantie zit er weer op begrijp ik. Goeie reis terug . Groetjes Godelive en Ben