bubbles.reismee.nl

na de regen

Inmiddels is de regen gestopt, gistermiddag was het zonnig en droog, afgelopen nacht weer een flinke bui, maar ook vandaag was het zonnig en droog. De rivieren zijn inmiddels weer lege beddingen, maar de schade van het water is overal erg groot; hier valt het mee, maar ook hier zie je de gevolgen.

Er staan kampeerders wat zuidelijker in een dorp aan zee waar alle campings onder water staan, de kampeerders bivakkeren nu op een oud vliegveld, zonder voorzieningen. Het dorp is onbereikbaar, dus de voedselaanvoer stagneert, de autobrandstof is op en ook komt er geen water meer uit de waterleiding, een ramp voor de inwoners. Er zijn meer dorpen in dezelfde situatie.

Wel wordt er overal hard gewerkt aan herstel: Wegen worden schoongemaakt(heel veel modder), bruggen zoveel mogelijk hetsteld of een omleiding gemaakt. Het strand hier ligt helemaal vol takken en rommel. Er wordt met man en macht gewerkt aan het schoonmaken van het strand.

Kapotte wegen en bruggen zijn ook de reden dat we onze reisplannen hebben moeten aanpassen en nog steeds in Agadir verblijven, verder reizen is op dit bijna onmogelijk. Van hieruit gaan we later in de week nog naar Marrakech en uiteindelijk via de autoweg naar het noorden en Spanje.

Er staat hier een nederlander met een oude camper die voor hem opgeknapt en opnieuw gespoten wordt, de werkzaamheden lagen een tijdje stil omdat het dak van de werkplaats van de spuiter zo lek was als een mandje.

Vandaag naar een dierenarts geweest voor een gezondheidsverklaring voor Bubbles; de spanjaarden deden vorig jaar bij veel mensen moeilijk over een ontbrekend stempeltje en stuurden de hond en eigenaren terug naar Marokko. Dat willen we graag voorkomen. De dierenarts hield zitting in een klein pand in een onooglijk straatje in een oude wijk.

De man sprak engels en hield van een gezellig praatje terwijl hij Bubbles serieus onderzocht. Bubbles zag daar het nut niet van in en gromde naar de man toen die in de oortjes wilde kijken. Voor minder dan 10 euro is Bubbles onderzocht en gezond verklaard.

nellie

Hallo Martine e Thieu
elk nadeel heeft zijn voordeel. Nu hebben jullie de reisplannen voor volgend jaar Marokko al bijna klaar. Het stuk wat nu niet gedaan is kan volgend jaar gedaan worden;) tot volgend verslag. Gr. Bert en Nellie

Tamara

Wel een heel andere vakantie voor jullie zo dan andere jaren.
Jammer dat jullie niet verder kunnen dan Marrakech, maar des te meer tijd voor mama om een souk te bezoeken!
1e keer ooit dat Bubbles gromde...?!
Groetjes!

silex en Leni

Ik dacht dat jullie een rondtour door Spanje zouden maken. Maar het is toch Marakko. Dat de regen daar zo huisgehouden had, dat had ik ook in de krant gelezen. Of op de TV gezien. Om het even. Wordt bevestigd door deze reisverslagen. Nog een zonnige vakantie verder en heel thuis.